niedziela, 8 marca 2015

Dzień Kobiet ^^




Hejo kochani ;** A przede wszystkim wszystkie panie. Nie wiedziałam czy pisać opowiadanie z tej okazji, czy nie... :/ Może od razu mi powiedziecie, co? Chcecie opowiadania, takie okazjonalne i wgl? Oczywiście, poza tymi zwykłymi ^^






*Kto by nie chciał być na miejscu tej pani? *-* Leeeeeevi <333 *


Wracając. Wszystkiego Najlepszego wszystkim panią! *Nie jestem dobra w składaniu życzeń* Niech wasze marzenia się spełniają, nie martwcie się trudnościami życiowymi i zawsze bądźcie uśmiechnięte ;**

A przy okazji. Dzisiaj jest też dzień, w którym umarł wierny pies Hachiko. Wiem, że nie ma to nic wspólnego z anime, ale kto ciekawy może przeczytać, że...

Hachikō urodził się 10 listopada 1923 w Ōdate. Był psem rasy akita, który został przywieziony w 1994 roku do Tokyo przez swojego właściciela, profesora Hidesaburō Ueno. Hachikō codzinnie odprowadzał swojego pana na pobliską stację kolejową i czekał na niego wieczorami. Kiedy w 1925 roku Ueno niespodziewanie zmarł w pracy Hachikō nadal codzennie, o tej samej porze wieczorem, przychodził na stację i czekał na właściciela, i tak przez kolejne 10 lat. Hachikō zmarł 8 marca 1935 roku, a jego spreparowane szczątki sa przechowywane w Narodowym Muzeum Przyrody i Nauki w Ueno w Tokyo. Historia Hachikō, który dostał przydomek "wiernego psa", jeszcze kiedy żył, wywarła wielkie wrażenie na Japończykach, jako przykład wzorowej lojalności w stosunku do rodziny. W kwietniu 1934 roku, w obecności Hachikō, na stacji Shibuya odsłonięto pomnik z brązu przedstawiający jego podobiznę. Jednk w trakcie wojny pomnik został przetopiony. Mimo to ludzie nie zapomnięli o wiernym Hachikō i w 1948 roku zamówiono nową figurę psa. Stoi przy jednym z pięciu wyjść ze stacji Shibuya, któro nosi nazwę Hachikō-guchi czyli wyjście im. Hachikō. Podobny pomnik znajduje się w miejscu urodzenia Hachikō, przed stacją Odate. Bardzo polecam film "Mój przyjaciel Hachiko", bardzo wzruszający.



Jeszcze raz. WSZYSTKIEGO DOBREGO!!!


5 komentarzy:

  1. Po pierwsze - Danke za życzenia~
    Po drugie - nie sądziłam, że ten film jest oparty na prawdziwej historii. Na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Etto... Składam spóźnione zyczenia ^^; Dużo szczęścia zdrowia i wesołego (byłego) dnia kobiet! Znam Hachikō, film i historię, ale nie wiedziałam, że zmarł 8 marca! A to ci nowinka~
    Pozdrawiam~ ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Śpiesz się z tym rozdziałem plz. Czekam, twa fanka~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dziękuję ^^ Tak. Przypominaj mi o tym! (Mimo że i tak o tym pamiętam). Ale to mnie bardziej zagrzewa.

      Usuń